SEPTEMBER 2022

Når jeg var på miniblogg.no skrev jeg uken som gikk, men ble mye av det samme så nå skal jeg ha fast måneden som gikk som heter som denne “September”  etter hver mnd. og av og til ukens høydepunkt om det har skjedd noe spesielt! September kommer nokk noen mnd. som har vært tidligere også inn, da dette er den første. Men fra nå så skal jeg huske mer hva som skjer og skrive ned med en gang jeg opplever noe 😉 

~ MÅNEDENS HØYDEPUNKT ~

Jeg har slitt veldig med og dra på ting alene, jeg trenger min trygghet person så jeg spør ofte andre om de skal før jeg bestemmer meg. Men denne mnd. har jeg dratt på småbarnstreff, babysang og babysvømming uten og kjenne noen! Jeg var trygg på dette da jeg hadde vært der med noen fra barselgruppa, men jeg er superfornøyd at jeg dro etter de var ferdig med mammapermisjonen sin!  

~ MÅNEDENS OPPTUR ~

Det må være at jeg var ute med venner, og gud det er lenge siden jeg hadde vært ute med de! Vi dro ut og spiste der vi satt lenge og snakket – for flere av oss hadde ikke møtt hverandre på lenge. Og nå med barn så blir det mindre av dette, men helt klart skal jeg gjenta dette flere ganger og håper de også vil det  ♡  

~ MÅNEDENS NEDTUR ~ 

Mye sykdom! Føler vi har hatt en forkjølelse i hus hele mnd. føler jeg! Vært en del til lege og legevakt med minste mann.. Vi hadde corona også i sommer, altså nå håper jeg dette tar slutt! Han er iallefall klar til barnehagestart med all denne sykdommen. 

~ MÅNEDENS IRRITASJONSMOMENT ~

vekt kontrollene på helsestasjonen når de snur fra at jeg er kjempe fornøyd til at jeg blir kjempe bekymret fordi helsesykepleier er det, men jeg veit de følger boken så får jeg håpe de er mer fornøyd neste gang jeg kommer på en ekstra vektkontroll. 

~ MÅNEDENS TANKE ~

Det må være at mammapermisjonen nærmer seg slutt, og det er veldig trist syns jeg men jeg veit jo at lillegutt har det helt supert med pappaen han elsker mer enn alt – Ja, han er veldig pappagutt for tiden ♡ Men skal igrunn også bli veldig godt og komme seg tilbake til litt jobbing! 

~ MÅNEDENS CRAVINGS ~

Det må være nachos, veit ikke hvor mange ganger jeg har sagt jeg vil ha det men dessverre ombestemt meg når vi skal handle da det ikke helt passer seg for lillegutt og spise det. Men en lørdag fikk han spise noe før han lå seg og vi tok oss en middag etter han var lagt. Og det var så godt! Så det blir ikke lenge te jeg ønsker meg det igjen for og si det sånn! NAM!  

~ MÅNEDENS WTF ~

Leste en sak her om dagen om krav enkelte fødende har på sitt fødebrev, altså det sto at de for eksempel ikke ønsket seg en jordmor som har hestehale eller en jordmor som har id kort rundt halsen.. jeg ble helt sjokkert. WTF liksom. Hun som tok imot oss på Levanger hadde vel en hestehale og id kort rundt halsen.. Enn om jeg hadde sagt at hun ikke fikk tatt imot sønnen min, bare PGA noe så dumt som det? Det har jo heller ikke gått, for da har ingen rukket og tatt han imot de rakk ikke og lese mitt fødebrev en gang men der sto det bare hvordan jeg ville ha det rundt meg og ikke hvordan de skulle se ut eller hvordan de skulle være. 

Dette står i artikkelen i ADRESSA: «Ønsker ikke jordmor med hestehale». «Ønsker ikke at ID-kortet dingler rundt halsen». «Jordmoren må være mellom 35 og 50 år». Dette står i noen av ønske brevene til en ny generasjon fødende. –> Les saken her

~ AKKURAT NÅ ~

Akkurat nå sitter jeg på flyet til Mallorca! og for jeg gleder meg for noen dager her! Så nå ble denne siste her litt kort, men det kommer et innlegg etter ferien om uken som har gått! og noen innlegg i løpet av uken, men ikke for mange da jeg tar ferie fra bloggen også, men plutselig kommer det noen ord fra meg om det passer seg slik <3 

~ Ann-Helen ~

Ann-Helen 31 år jobber i barnehage mamma til lillegutt samboer med kjæresten
Posts created 25

2 thoughts on “SEPTEMBER 2022

  1. Veldig spesielle de som krever sånne ting av jordmødre. Er ikke det viktigste at det er trygt og godt, og at man blir tatt vare på og får fødet på en god måte?? Merkelig …Kos deg i syden

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top